Eerste jaarabonnement Very Important Parkeerservice uitgereikt

13-05-2022
Allereerst bedankt​ aan alle Very Important Parkeerders van vorige week. Wat een leuke reacties hebben we gekregen en wat hebben we mooie gesprekken gevoerd. Voor al die mensen die dagelijks met de auto komen en​ allang in de parkeervakken parkeerden willen we nog iets zeggen. Het kan zijn dat je je deze week een beetje 'vergeten' voelde. Maar geloof ons dat we jou ​ook gezien hebben en ​echt waarderen. ​D​oor goed te parkeren draag​ je bewust bij aan de veiligheid rondom de scho​len.​ ​Mocht jij ook zo'n leuke VIP parkeerkaart willen kom 'm dan gerust bij Martine ophalen.

Het is je vast niet ontgaan. Vorige week liepen er iedere ochtend en middag parkeerstewardessen op de stoep voor de Stevenshofschool om aandacht te vragen voor de veiligheid van kinderen tijdens de spits.​ Een positieve actie gericht op meer bewustwording voor een veilige omgeving voor de kinderen. Wat ons betreft is de actie zeer geslaagd.

​We peilden even wat reacties

"De leukste reactie deze week vond ik​ die van een opa die zijn kleindochter kwam brengen. Jeetje wat een drukte zo 's ochtends in de spits zei hij. Ik was me er helemaal niet van bewust dat het op dit tijdstip zo druk is overal. Ik snap wel dat jullie dit doen en ik vind het een heel goede actie." Hanneke

"Ik had een heel leuk gesprek met ​een bewoner die spontaan een bakje koffie aanbod. Dat vind ik eigenlijk ook wel mooi, dat het zo een gezamenlijke actie wordt en iedereen zich betrokken voelt. Dat is misschien wel een toegevoegde waarde van deze week. Er kan over gepraat worden en er is daardoor meer begrip."​ Joyce

"Wat mij opviel was dat ​mensen al spontaan aan de andere kant gingen parkeren. Ik weet niet of ze ons uit de weg wilden gaan of dat ineens het besef kwam dat het stukje lopen eigenlijk best wel meeviel. Het maakt ons niet veel uit. Wij zagen direct dat het minder chaotisch was in de straat voor de ingang van de school en dat is geweldig."​ ​Manon

Uiteindelijk hebben ook de kinderen gezien en gemerkt dat het heel overzichtelijk was. Toen ik aan een jongetje uitlegde dat wij de weg wezen naar een lege parkeerplek omdat sommige ouders het lastig vinden om die zelf te vinden zei hij spontaan "Oh dat is handig zeg!".

Ook Veilig Verkeer Nederland was ontzettend enthousiast over deze actie en zal haar leden zeker vertellen over het voorbeeld van onze school! De roze stewardessen veroveren straks heel Nederland.

​​Vrijdagochtend was de uitreiking van de eerste Parkeerkaart

Vrijdagochtend reikte Martine het eerste echt jaarabonnement waarmee je gratis gebruik kunt maken van alle lege parkeervakken die je maar tegenkomt in de wijk! Een grapje natuurlijk want gratis parkeren mocht altijd al. Maar nu ben je dan wel echt een Very Important Parkeerder ;-) en stimuleert het de houders ervan om vanaf nu altijd even een plek te zoeken.

De ontvangster was in haar nopjes en wilde wel even op de foto.

​Vertrouwen

We hebben er alle vertrouwen in dat mensen vanaf nu hun auto's eventjes parkeren. Want toch op of langs de stoep staan als er geen roze stewardessen staan is een beetje kinderachtig toch?

Fijn dat we dit samen konden doen. School, ouders, bewoners en kinderen.

Hanneke, Joyce​, Manon​ & Martine​
team Stevenshof VIP Parking Service Systeem