Corona; school gesloten

30-03-2020
De scholen zijn sinds 16 maart 2020 dicht om verspreiding van het corona virus te voorkomen. Een ongelofelijke situatie, voor leerlingen, ouders en leerkrachten.

De eerste week hebben we de kinderen werk meegegeven dat te maken is op de computer of in het schrift. Vervolgens zijn we ons intensief gaan verdiepen in het digitaal onderwijs. Dit geeft veel kansen en mogelijkheden in het onderwijs op afstand. Via Teams geven we digitale instructies en hebben we online chatmoment. Daarnaast ontdekken we ook andere handige apps en sites. Ouders sturen foto's in op afgeschermde omgevingen en wij sturen weer filmpjes om het contact te houden. Kortom; iedereen doet enorm z'n best om op een werkbare manier onderwijs te geven, te ontvangen en contact te houden.

Om de kinderen naast het leren ook te laten bewegen, maakt de de vakgroep bewegingsonderwijs Leiden iedere dag een sportfilmpje. Ook wethouder Paul Dirkse (wethouder Kennis, Onderwijs, Sport en Financiën) heeft een sportief steentje bijgedragen aan dit initiatief: https://youtu.be/xiz3QQO6wZ0

Mooie initiatieven, goede ontwikkelingen...
Dit alles neemt niet weg dat wij enorm de kinderen missen. Een school zonder leerlingen is helemaal niet gezellig. We hopen dat de school weer snel open mag!