Opening rookvrij schoolterrein 9 januari

09-01-2020
Met ingang van januari 2020 maken wij ons schoolterrein rookvrij!

In overleg met de andere scholen in ons gebouw is ons schoolterrein met ingang van januari 2020 rookvrij. Onze school wil helpen leerlingen een gezonde en rookvrije leeromgeving te bieden.
Wethouder Marleen Damen opende in estafettevorm de drie rookvrije schoolpleinen. Ze is hierbij geholpen door de kinderraad van de Stevenshof.
De kinderraad, onder leiding van Noura en Amanda, heeft tevens gewerkt aan een filmpje om ons voornemen goed in beeld te krijgen.
Filmpje Kinderraad

Uit onderzoek blijkt dat 'zien roken, doet roken'. Kinderen en jongeren beginnen gemakkelijker en eerder met roken als ze roken in hun omgeving zien. Een rookvrije omgeving helpt leerlingen hierbij door het roken niet te laten zien op het schoolterrein. Bezoekers, leerkrachten, ondersteunend personeel en ouders mogen nergens op het schoolplein roken. Dit betekent ook dat er niet gerookt mag worden buiten het schoolplein en/of het hek, in het zicht van de leerlingen. Dit geldt tijdens de schooldag, ouderavonden, activiteiten buiten schooltijd, 's avonds en zelfs in het weekend. Vanaf augustus 2020 is de school wettelijk verplicht een rookvrij schoolterrein te hebben.

Samen op weg naar een rookvrije generatie!